You are currently viewing Gdzie na wakacje do Włoch?

Region Apulia — włoska inspiracja wakacyjna

A oto moja inspiracja wakacyjna! Na wakacje w tym roku polecieliśmy tanimi liniami do Bari na południe Włoch (region Apulia).

Warto zaznaczyć, że odwiedziłam jedynie fragment wschodniej Apulii — okolice Bari oraz Materę.

W komentarzu, jaki otrzymałam już po opublikowaniu tego wpisu blogowego, napisano, że całe wybrzeże Morza Jońskiego jest magiczne.

Sprawdziłam, że z Polski można dolecieć również do Brindisi, które jest jeszcze dalej wysunięte na południe włoskiego buta.

Z lotniska BRI imienia Karola Wojtyły do dworca głównego w Bari dostaniemy się kolejką (cena biletu to około 5 eur) lub też autobusem linii 16 (cena biletu to około 1 eur). Czas przejazdu to około pół godziny.

Po wybrzeżu podróżowaliśmy koleją, ponieważ dla naszej piątki było to rozwiązanie korzystne cenowo.

Rozkłady jazdy sprawdzałam w kilku aplikacjach oprócz Google Maps:

Nasz wypoczynek był przede wszystkim przeznaczony na plażowanie, niemniej jednak zwiedziliśmy w regionie Apulia we Włoszech:

1. Barletta
  2. Polignano a Mare
  3. Monopoli
  4. Alberobello
  5. Matera

Podsumowując, byliśmy tydzień i zdecydowanie za mało, żeby zobaczyć inne polecane miejscowości: (Ostuni, Locorotondo, Lecce, Gravina di Puglia) a przede wszystkim samo miasto Bari. W tym mieście warto zwiedzić:

• bazylikę św. Mikołaja z grobowcem Bony Sforzy,
  • cerkiew św. Mikołaja,
  • Castello — zamek gdzie zmarła Bona Sforza.

Barletta — typowo włoska miejscowość z szeroką piaszczystą plażą

Ze względu na to, że lubimy piaszczyste plaże to właśnie Barletta była naszym miejscem pobytu w regionie Apulia.

Nocleg znaleźliśmy na booking.com i mieliśmy okazję zatrzymać się w starej włoskiej kamienicy w centrum miasta.

Jako że nie lubimy komercyjnych miejsc z radością spacerowaliśmy wieczorami po Barletta wśród Włochów i degustowaliśmy potrawy włoskiej kuchni.

Polignano a Mare i Monopoli — turystyczne atrakcje w rejonie

Dla wyjaśnienia, na grupie FCB „Bari i Apulia — informacje praktyczne, noclegi, transfery, zdjęcia” (którą polecam tutaj) znalazłam informację, że Polignano a Mare oraz Monopoli to najpiękniejsze miasteczka  w regionie Apulia.

Chociaż to miejscowości z niepowtarzalną atmosferą, niemniej jednak nawet z końcem czerwca pełne były turystów.

W związku z tym, po spacerze urokliwymi uliczkami opisywanych miast odpoczęliśmy na plażach zarówno w Polignano a Mare, jak i Monopoli, które mają kamieniste zejścia.

Alberobello — domki trulli z kamienia, które przypominają „smerfne domki”

Kontynuując nasz pobyt, w kolejny dzień pożyczyliśmy auto i oddaliśmy się na południe od wybrzeża w stronę Alberobello.

Atrakcją tego miasteczka są domki trulli z XII stulecia, które zostały wpisane na listę UNESCO.

Matera — to tam kręcono ostatniego Bonda

Jako że, jesteśmy miłośnikami filmów z Bondem i już podczas rezerwacji biletów lotniczych, wycieczka do Matery była dla nas obowiązkowym punktem wakacji w Apulii.

Dla wyjaśnienia to włoskie miasteczko gdzie kręcono sceny do ostatniego filmu o agencie 007: „No time to die” („Nie czas umierać”).

Reasumując naszą wizytę, na pierwszy rzut oka okolica wydaje się zaniedbana czy też zapomniana. Natomiast podczas spaceru po starej części Sassi (po włosku — kamienie) przekonaliśmy się, że to miasteczko dla koneserów, w wielu zakamarkach usytuowane są hotele i apartamenty czeterogwizadkowe i drogie klimatyczne restauracje.

To był udany urlop! Liczymy na to, że jeszcze będziemy mieli okazję wrócić na obcas włoskiego buta!

We Włoszech też dogaduję się po hiszpańsku! Bo podobnie jak w Hiszpanii mało kto mówi po angielsku.

Na zakończenie, nawiążę mój wpis do języka hiszpańskiego, ponieważ w barach, na plaży czy w sklepie słyszałam same hiszpańskie przeboje zamiast włoskich?!

Interesuje Cię moja hiszpańska inspiracja wakacyjna? Przeczytaj na moim blogu o Costa Blanca w Hiszpanii tutaj.

p.s. Jestem certyfikowaną lektorką j.hiszpańskiego z pasją. Nauczyłam się praktycznego języka hiszpańskiego jako dziecko, mieszkając w Meksyku. Poszerzam swoją wiedzę o języku i kulturze świata hiszpańskojęzycznego, podróżując. Prowadzę bloga o podróżach i języku hiszpańskim, w którym udostępniam swoje materiały dla zainteresowanych osób.

Ten post ma 2 komentarzy

1. Kasia

Apulia nęci mnie już od jakiegoś czasu, a w Twoim wpisie znalazłam przydatne wskazówki. na pewno wrócę po nie, kiedy już kupię bilety

1. Awatar użytkownika
      Dorota

Dziękuję za komentarz a bilety można trafić w bardzo korzystnej cenie!